13 Şubat 2016 Cumartesi

Anketten bir bölüm / Eklemek istedikleriniz varsa yazmaktan çekinmeyin lütfen

 20 ocak tarihinde açık uçlu sorulalardan oluşan bir anket hazırlamıştım. Çok az soru dışında cevaplamak da isteğe bağlı. 200'e yakın cevap geldi. en çok dikkatimi çeken şeylerden biri muhatap alınmanın getirdiği memnuniyetti. Hatta bununla alakalı katı dergisinin şubat sayında iletişim ihtiyacı ile ilgili. bir yazı da yazdım. Anketin en önemli kazanımlarından birinin bu olduğunu düşünüyorum.



şimdilik  ham haliyle "Eklemek istedikleriniz varsa yazmaktan çekinmeyin lütfen" sorusunun cevaplarını aşağıda paylaşıyorum. yaza doğru katılımcı sayısını arttırıp nihayetinde anketi değerlendiren bir yayın çıkarmayı umuyorum. 


Boş satırlar soruyu yanıtlamak zorunlu olmadığı için boş bırakılan katılımcılara aittir.

ilginize...




Eklemek istedikleriniz varsa yazmaktan çekinmeyin lütfen

İyi çalışmalar hocam, sevgiler.

içimi bir nebze olsun döktüm bu yüzden size teşekkür ederim çalışmanız ilgimi çekti kolaylıklar dilerim
Umarım biz yeni nesil hukukçular halkı daha iyi anlarız ve olacak olan sorunlara daha kısa ve etkili tepkiler verebiliriz teşekkür ederim

Millet olarak övündüğümüz kavramları ve kurumları gözden geçirmeliyiz. Kendi tarihimiz ve kavgalarımızla boğuşmak yerine bugün dünyada yaşatılan yüksek insanlık standartlarından ve tecrübelerinden yaralanmalıyız. İnsan olmanın ve insan olarak birlikte yaşamanın temel ilkelerini öğrenmeli ve bunlardan bir yaşam kültürü inşa etmeliyiz.
Herşey insana bağlı. Hakim kalitesi de hukuka demokrasi dışı müdahaleler de yalnızca insan kalitesiyle ilgili.
Herşeyden önce insana eğilmedikçe hukuku ve hukuka kaynak teşkil eden hayatı düzeltmek mümkün değil.

Hukuk eğitimç alan biri olarak ilk fırsatta türkiyeden kaçacağım. Tımarhane haline geldi
Bence hukuk fakultesine giren öğrencilere de ilk gün cübbe giydirilmeli. Bunu hakediyoruz :)
Doktorlara nasıl ilk günden giydirip veriyorlar gazı :D
Bence hukuk fakultesine giren öğrencilere de ilk gün cübbe giydirilmeli. Bunu hakediyoruz :)
Doktorlara nasıl ilk günden giydirip veriyorlar gazı :D

İlerisini göremiyorum ve hayatıma dair plan yapamıyorum bu beni sıkıyor. Ve her şey hukuk kazaninca ve aslında o toz pembe hayallerin yerini gerçekler doldurun ve mesleğin içine yavaş yavaş girince vs vs...
Hukuk için geleceğe yönelik endişelerim gün geçtikçe artıyor. Ama sistemi suçladığım kadar insanlarımızı da suçluyorum çünkü sistemi bu hale getiren bi yerde de bizleriz.
Teşekkür eder, kolaylıklar dilerim.
Bu anketi neden yapiyorsunuz bilmiyorum ama kolay gelsin size 😊😊
.
Bir hukukçu maalesef böyle bir eğitimde, eğitim almak için üniversiteden kitaba kaçmalıdır. Kabahat akademisyenlerin değil, sistemindir. İyi çalışmalar.
Özel üniversitelerin cogunun hukuk fakültelerinin kapanmasını hatta devletlerinde kontenjanlarının en az yarısının azalmasını diliyoruz. 400kişi bi sınıfta ders ögrenilmiyor, ve yıllarca calısıp kazandığımız fakültenin diplomasının 40-50 bin tl gibi komik fiyatlara resmen satılmasına katlanamıyoruz. Türkiyede hukukun daha iyi yerlere gelebilmesi için yetkililerin "nerde cokluk orda bokluk" atasözümüzü anlamasını diliyorum.
Her şeyin hayırlısı :)
Bizim fakültedeki öğretim Üyelerinin en azından bir kısmının odalarının alınmasını istiyorum . O odalar onları fazla ego sahibi yapıyor . Ulaşılamaz konuşulamaz ya da konuşulduğunda üst perde de olduklarını düşünmelerine sebebiyet veriyor . Anket için teşekkür ederim :)
Her şeyin hayırlısı bu hayatta...
bunu neden yaptınız






Yok çekinmem ama yok sanırım teşekkürler
Güzel bir anket peki cevaplarımız yalnızca merakınızı gidermek amaçlı mı?


Sanırım yok,teşeklür ederim.


Yok.



Özellikle akademisyen bildirileriyle ilgili durumdan oldukça rahatsızım. Hatta soruşturma başlatıldığı gün sınavım vardı ve bütün gün ağladım. Öğretmenlerime çok kıymet veriyorum hepsi çok değerli insanlar. İnşallah çektikleri bu çileler boşa gitmez bir şeyler değişir diyorum. İçimi de dökmüş oldum, teşekkürler :)




Bir okuma listesi yayınlar mısınız? Böylece başka ankete sizin önerdiğiniz kitapların isimlerini yazanlar olur belki:)Yazım hataları olduysa kusuruma bakmayin.Hoscakalin😊
Dönem içinde küçük stajlar olmalı kesinlikle .
Umarım öğrencilerinizle ilginizi ve araştırma hevesinizi zamanla kaybetmezsiniz.
Biz öğrenciyiz köle değil. Öğrenmemiz gereken çok şey var ama vaktimiz az. Yine de öğrenmemiz gereken şeylerin kitaplarda yazılanlardan çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. bir kitaptan bakıp öğreneceğim şeyler yerine bana ufkumu genişletecek şeyler öğretilmesini tercih ederim. Bunu ben kendi çabamla da yapıyorum ama yapamayan bir sürü insan var. Başkasının hakkına zerre saygı duyamayan, bizim gibi düşünmüyorsa gitsin başka ülkede yaşasın diyen, herkesin tek tip tek kalıp olmasını isteyen sınıf arkadaşlarım var benim. Bir hukuk öğrencisinin bile bunu düşündüğü ülkede diğer insanların özgürlükçü eşitlikçi olmasını bekleyemeyiz. Ki bu insanlar yarın öbür gün başkasının haklarını savunacaklar. Başkasının hakkına saygı duymayan başkasının hakkını nasıl savunabilir. Bu yüzden keşke tüm kitaptan sorumlusunuz ezberleyin gelin demek yerine bize kitapta yazılan şeyleri tekrar ettirmek yerine bize gerçekten hukuk adına bir şeyler yapmayı öğretseniz. Keşke hakkımızı aramaya çalışırken disipline gidersin, uzaklaştırma alırsın, bu dersten geçemezsin gibi tehditler yerine bize hakkımızı aramayı öğretseniz. Keşke Hukuk fakültesinde okuduğumuzu binanın üstündeki tabeladan değil de yaşadıklarımızdan öğrendiklerimizden çıkarabilsek.
Bizim için elinden gelen her şeyi yapan öğretmenlerimize sonsuz teşekkürler
anketler . anketler her konuda daha fazla yapilsa ve layigiyla degerlendirilse o kadar buyuk nimettir ki. Cunku sorunu cozmek icin once saptamak gerekir.

Turkiyede maalesef insanlar kalitesiz ve vasatliga buyuk bir ovgu var. Bu durumdan hukukculari vareste tutmak da imkansiz. Lutfen hukuk ogrencilerine bir hic olduklarini vurgulayin da o kof egolari biraz asagi insin. Ayrica bu tarz bir anket yaptiginiz icin tesekkurler. İyi calismlar.

keşke fakültede gördüğümüz dersler ile ülkede uygulanan hukuk sistemi birbirini tutsaydı,tutmasını geçtim biraz benzeseydi..
Yok



12 ders aliyorum. 4unden kaldim. Birinden 45.3 tu ortalamam 46 dd idi kaldim. Birinden ortalamm 45 ti gecme notu 47 idi. esy hukuku finaline girmedim. Digerinden ortalamam 35, gecme notu 45ti. Toplam 4. Borclar hukukunda ortalamam 45.2 ydi dd ile gectim. 46 dc 47 cc 46 cb idi. Bu bahtsizlikla ne ekleyebilirimki? Ya da hocalarin sacmaligi??

Bunları hocalara ispiyonlayacak mısınız :/
bu anket ne işe yarayacak merak ediyorum. ne yapacaksınız herkesin eleştirdiği ama değiştirmek için kılını kıpırdatmadığı bu ülkede ne yapılabilir ki? anca yine konuşuruz kavga ederiz icraat yok... biz yol yapmaya devam bakalım o yolu kullanabilecek insan kalıcak mı bu ülkede...


Allah aşkına kontenjanlar düşürülsün hukukcu sayısının çok olmasi değil nitelikli hukukçu sayısının çok olmasının yolları aransin
Doldurdugum en eglenceli anketti. Teşekkürler

Hukukçu beyler hepsi çok tatlı ama davul gibiler uzaktan hoş yakından boş inşallah ilerde hukukçu bir bey ile evlenmem. bilmiyorum ama bunu da söylemek istedim. Sizi seviyorum
Umarım siz yetkili birisinizdir eger ogretmenseniz siz lutfen boyle yapmayın

Son sorular beni çok üzdü. Hangi kitabı okudunuz diyince en son okuduğum kitapların sarper süzek iş hukuku sabih ayrancı şekli eşya falan geldi aklıma. Kahroldum hocam. Farkindalik yaratmak istediyseniz çok başarılı oldunuz. :(
Artık bütsüz geçmel istiyorum

Anket baya uzundu :)



Çabanız için teşekkürler.
Sevdirmek için çabalayın lütfen. Ben sevmeyi ve ilgi duymayı çok istiyorum mesela. Çünkü hukukun çok önemli olduğuna inanıyorum. Ama insan adapte olamayınca derslerin üstesinden de gelemiyor.
böyle anketlerin devamını dilerim.
Buraya sınavlarımızın zorluğuna yönelik isyan etmek istiyorum :) koca sınıftan 80 üstü not nasıl çıkmaz sorun bizde mi diye arada hatta çoğu zaman düşünsek de, biliyoruz ki kolayı herkes yapar. Önemli olan zoru başarmak.



Başarılı bir anket olmuş hocam.Lafı uzatmak istemedim paragraflarca yazı yazılası idi sorular.
Bu kadar vicdansiz olmayin mini mini birleri dersten birakip hayata küsturmeyin hayata dair umutlarimizi soldurmayin diyeceklerim bu kadar anadolu hukuktan selamlar H.A.

Yok

İstanbul Üniversitesi'nden nefret ediyorum


Bu anket için teşekkür ederim oturdum bazı şeyleri tekrar sorguladım umarım yazdıklarımı önemsersiniz çünkü gerçekten samimi bir şekilde yazdım.
Başarılı bir anket olmuş fakat sadece anket çok açık uçlu bunun hakkında 30 sayfalık bir tasarı da oluşturulabilirdi ama böyle bir anket çıkarmanız da gerçekten başarılı.
Hukuk amaç mıdır yoksa araç mıdır? Araçtır, hak'kın aracıdır.
Teşekkürler.
Hava çok soğuk, salgın hastalıklar var kendinize dikkat edin :)

Sizin de cevaplarınızı merak ediyoruz.

Thanks. Yukarıda giriş tarihini seçerken zorluk çıkıyor.Seçtiğimiz gelmiyor.5 dk uğraştım enson 2015 i tutturdum.
Türkiye'de borçlar branşında hoca mi yok ?
:(


çekinmiyorum ama yazmak istemiyorum
Uzun saç yakışıyodu hocam :)
Çapraz sorgu gibi olmuş sorular doğrusu hepsini cevaplayamadım

Anketleri değerlendirip nasıl değişiklikler yapacaksınız merak ediyorum ancak bunları yazarken bile bana faydası oldu diyebilirim. İnsan zaman zaman bunalabiliyor. Amaçlarını, düşüncelerini dile getirmek bile yeniden umut veriyor. Ben İstanbul'da 3. Sınıf bir hukuk öğrencisi olarak sizlere teşekkür ediyorum ve adil olmanızı diliyorum.

Fakülteye başladığımız ilk yıl hukuk meslekleri hakkında bilgi verecek konferanslar verilmeli.
Derslere giren hocalarımız bu çocuklara nasıl daha fazla şey öğrenebilirim düşüncesinde olmalı.( çoğu öyle bazılarını kastediyorum)
Konu içeriği fazla olan dersler bi döneme sıkıştırılmamalı.
Hocası olmayan derslerin saatleri iyi ayarlanmalı bi anda bilgi yüklemesi yapılmamalı.
Vs...
Böyle anket çalışmaları güzel oluyor hem yazımı geliştiriyoruz hemde sizin çıkarım da bulunmazina yardımcı oluyor umarım devamı gelir
insanın içinde ki adalet duygusunu köreltirsek. insanın insana saygısı kalmaz. insanın insana itimadı, hürmeti kalmayınca da insanlık bir yerde çok şey kaybeder. Hayat çirkinleşir.

ince memed

Bize kendimizi ifade etme hakkı tanıdığınız için çok teşekkür ederim :)
Keloğlan padişahın kızıyla neden evlenemesin ?
Şunu söylemek istiyorum. Bugün bir tanıdık avukatın yanındaydım. Büroya gelen kişiler çıkarken bol kazançlar dediler. Bir an düşündüm bol kazanca sahip olmak birilerinin suç işlemesi birilerinin usulsüz davranması birilerinin boşanması yada birilerinin mağdur olmadı demek. Üzülmedim desem yalan olur.



hüseyin cem hocanın ödevlerinin fazla zorlayıcı olduğunu düşünüyorum, sınırları aşmak iyi olsada netice hiçbirimiz Johnny cash değiliz. Lütfen iletiniz.
Hukuk candir
Okumak zor iş. Hep bir telaş. Üniversiteye gelmeden önce kazanabilmek için çalışıyorsunuz - o aşamaya gelinceye kadar olan telaşı anlatmıyorum bile- üniversiteye geldikten sonra aman şu ödevi yapayım, vizeler geldi, finaller başlıyor derken bir dönem bitti. Telaş telaş. Emeğinizin karşılığını ne kadar alabiliyorsunuz bi de o var tabi. Sizi hayattan soğutacak öğrenci işlerini saymıyorum bile. Bir insan topluluğu bu kadar mı öğrenciye karşı olur? Zorla çalıştırılıyor gibi bir halleri var.
Okumak zor iş. Hep bir telaş. Üniversiteye gelmeden önce kazanabilmek için çalışıyorsunuz - o aşamaya gelinceye kadar olan telaşı anlatmıyorum bile- üniversiteye geldikten sonra aman şu ödevi yapayım, vizeler geldi, finaller başlıyor derken bir dönem bitti. Telaş telaş. Emeğinizin karşılığını ne kadar alabiliyorsunuz bi de o var tabi. Sizi hayattan soğutacak öğrenci işlerini saymıyorum bile. Bir insan topluluğu bu kadar mı öğrenciye karşı olur? Zorla çalıştırılıyor gibi bir halleri var.

hoş kalın!

..
Hukuk fakültesi mezunlarının mezun olduktan sonraki ilk yıllarında maddi olarak çok zorlandıklarını düşünüyorum. Türkiye'nin en iyi bölümlerinden birinden mezun olmalarına rağmen hakettikleri değeri görmediklerini düşünüyorum.

teşekkürler.



Böyle bir anket yaptığınız için teşekkur ederim. Ne kadar katkıda bulundum bilemiyorum fakat hukuk öğrencilerinin; hedefleri hukuk olup geleceklerini hukuka bağlayan öğrencilerin, birşeyleri değiştırmeye niyetli idealist öğrencilerin çok büyük katkılar sağlayabilecekleri bir anket olmuş. Ellerinize sağlık.

Anket hoşuma gitti temelde kaçırdığım bazı noktaları bana hatırlattı ve kendimi yeniden bir sorgulama sürecine soktunuz. Teşekkürler.



Anket sonucu belli yüzdelik dilimlerinde kalmamak dileğiyle.
Yok teşekkürler
Sesimizi duyurun bi hukukçunun iş kaygısı olması çok acı verici bisey. Bide şu öğrencileri biraz sosyallestirin hepsi ders calişcaz diye yoz kafa oldu







Iyi çalışmalar. :))
Umarım cevaplarımın faydası olur.
Geleceğe yönelik umudumuzu kırmaktan siz büyükler vazgeçin. Birbirinizi çekemiyorsunuz bir kısmınız, saygı duymuyorsunuz ve yarış halindesiniz. Bizden de bunu bekliyorsunuz. Umutsuzluğu okuduğumuz süre içinde siz öğretiyorsunuz.








Sarhoşum ciddiye almazsanız iyi olur



Bizi okumaktan neredeyse alıkoyan bir sistemimiz var buna çok üzülüyorum. Yine üzüldüm sorularınızla. Dönemlik sistemle harcanıyoruz.
Boyle bir anket olusturup eksiklikleri ve guzel yonlerin goz onune cikmasini saglayacaginiz icin tesekkur ederim :)


Inancımızı ve umudumuzu kaybedersek ve de hiçbir şey yapmadan yerimizden söverek bşr şeylerin düzelmesini beklersek çok bekleriz!
Kitabın yanısıra dergi ve gazete takip ediyorum

yazmaktan çekinmeyin kısmı samimi olmuş.en. azından hukuk fakültesi öğrencilerini bu yoldan geçmiş biri olarak iyi analiz etmişsiniz
Hukuk fakültesi ikinci sınıf öğrencisi olarak, fakülteye girerkenki halimle şu anki halim arasında hayallerim açısından epey bir fark var. Sanırım ikinci sınıfın ortalarına doğru hayallerimi önemli ölçüde yitirdim. Hukuk okumanın aslında çok da önemli olmadığını, üniversiteye giriş sınavında aldığım puanın yarısı kadar puan almayan zengin çocuklarının özel okullarda hukuk okuduğunu, hukuk fakültesine girişte bile adaletin tam anlamıyla sağlanamadığını, üstelik verilen eğitimin beklediğim gibi iyi olmadığını fark ettim. Resim çizme işiyle ilgileniyorum. Ikinci sınıfın ortasında hukuk okumayı bırakıp resim alanına mı yönelsem diye düşündüğüm oldu. Sanırım erken bir hayal kırıklığı yaşadım. Yine de mutsuz muyum? Hayır. Içimi dökmeme izin verdiğiniz için teşekkürler.


Niye bu anketi yapıyoruz daa :))







Bu yazdıklarım şu anki düşüncelerim. Okul bitene kadar değişir mi bilmiyorum. Çünkü insan her yeni bir şey öğrendiğinde fikirlerini baştan sorguluyor. Her yeni bir şey öğrendiğimde ne kadar cahil olduğumu aslında konunun hiç de sandığım gibi olmadığını görüyorum.
Kendi çapımda inançlı bir insanım ve zamanı geldiğinde bu dünyadaki her hareketimin karşılığını alacağımı biliyorum. Bu yüzden her ne iş yaparsam yapayım geceleri başımı yastığa rahat koyabilmek istiyorum.
Diğer sorulara da cevap yazabilmek isterdim ama zamanım yok, kusura bakmayın:))
Bu yazdıklarım şu anki düşüncelerim. Okul bitene kadar değişir mi bilmiyorum. Çünkü insan her yeni bir şey öğrendiğinde fikirlerini baştan sorguluyor. Her yeni bir şey öğrendiğimde ne kadar cahil olduğumu aslında konunun hiç de sandığım gibi olmadığını görüyorum.
Kendi çapımda inançlı bir insanım ve zamanı geldiğinde bu dünyadaki her hareketimin karşılığını alacağımı biliyorum. Bu yüzden her ne iş yaparsam yapayım geceleri başımı yastığa rahat koyabilmek istiyorum.
Diğer sorulara da cevap yazabilmek isterdim ama zamanım yok, kusura bakmayın:))
Emeğiniz için teşekkür ederim.
Burdaki fikirlerim sadece hacettepedeki ogrencileri hocalari gorerek yazmiyorum,10 larca arkadasim farkli farkli hukuk fakultelerinde oradaki ortamlari gerek gorerek gerek dinleyerek ve bu yasima kadar yasadigim hayatin bi urunudur. Ve buradan bazi hocalarima ayrica tesekkur ediyorum diger fakultedeki arkadaslarim hocalariyla konusamazken bizle arkadas gibi sohbet ettikleri icin
Sorular çok iyiydi hocam, keşke sınavda da çıksa :)



Güzel anket. İçimi döktüm birazcık kusura bakmayın aslında kalabalıklar içinde yalnız olmakta onca kişi var da işte olmuyor. Kısmet sizeymiş. Kendinize iyi bakın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder